7 Marketing trend az idei évre
A marketing világa állandóan változik, pláne a közösségi média modern világában. A brendeknek folyamatosan kihívás hogy versenyképesek maradjanak a piacon. Íme néhány tendencia amivel érdemes foglalkozni
1. VR
A virtuális valóság egyre gyakoribbá válik kis és nagy márkáknál egyaránt! A VR marketing most nagyon feltörekvőben van és nem aknázta ki lehetőségeit. Érdemes figyelmet fordítani rá, ha valóban egyedi és felejthetetlen reklámmal szeretnénk előállni.
2. Pinterst
Bár sokan zárt közösségi platformnak tartják. Valószínűleg ez lesz a következő nagy lehetőség a marketing világában. A pinterest ugyanis biztos módja az ügyfelekkel való kapcsolattartásra a termékek és szolgáltatások stílusok szerinti tálalására. 2018-ban nagyobb marketinges szerephez jut a pinterest.
3. User-Generated Content
A fogyasztok vágynak a márka hitelességére. Felmérések szerint a felhasználok 86%-ánál fontos az autentika, 60%-a szerint a felhasználó által generált tartalom (UGC) a leghitelesebb módja egy termék promotálásának. Így sokkal hitelesebb és megbízhatóbb módon nyerik el a vásárlók szívét és pénztárcáját a cégek.
4. Hangalapú keresés
A hangkeresés az egyik leg gyorsabban elterjedt technológia a közelmúltban. Mennyivel kényelmesebb, amikor van egy kérdésed és nem 10 linket kapsz, hanem egy közvetlen választ. Itt viszont fontos, hogy a marketingszakamberek helyes adatokat biztosítsanak a fő hangszolgáltatóknak (Google, Apple, Microsoft) hogy azok megfelelő választ adjanak!
5. Őszinteség
A brutális őszinteség olyan aktuális tendencia, amivel biztos a győzelem. A marketingesek előszeretettel tárják elénk úgy termékeiket, szolgáltatásukat hogy „igen ez jó- és igen ez működik” de tisztában vannak vele- és tudatják is, hogy min kell még csiszolniuk a közeljövőben! És foglalkoznak az objektív vevői értékeléssel. Ez az őszinteség a márka integritásához vezet, ami a bizalomhoz, ami a több eladáshoz!
6. Chatbot
A Chatbotok már rengeteg oldalon felbukkanak. Egyre többen használják akár a GYIK-re való válaszadásnál vagy rendelések leadásánál. Hatalmas előnye, hogy „mindenre emlékszik” igy személyre szabottabb üzenetet küldhet a kontextus alapján.
7. Influencer marketing
Már 2017-ben is nagy divatja volt, de ez most sem hagyott alább 2018-ra. Költséghatékony és bizalmat keltő megoldás. Könnyen alakít ki közösségi párbeszédet a termék körül és egyszerűen jut el a reklám kimondottan a célközönséghez!