Aj√°nlatk√©r√©sVedd fel vel√ľnk a kapcsolatot!
Név:
Telefon:
Email:
Elképzelés:

Sose haszn√°ld ezt a 4 kifog√°st, ha sikeres akarsz lenni

Azzal, hogy igazolni akarunk egy rossz v√°laszt√°st, folytatjuk utunkat a rossz √ļton. Racionaliz√°ljuk hib√°s d√∂nt√©seinket, hogy kev√©sb√© √©rezz√ľk magunkat rosszul.

De hossz√ļt√°von n√©zve, ez csak a ment√°lis erŇĎnktŇĎl foszt meg minket. Ahhoz, hogy igaz√°n erŇĎsek √©s sikeresek legy√ľnk, v√°ltoztatnunk kell hib√°inkon, hogy haladhassunk elŇĎre.

√ćme n√©gy kifog√°s, amit a ment√°lisan erŇĎs, sikeres emberek sohasem haszn√°ln√°nak, hogy igazolj√°k viselked√©s√ľk:

Sose haszn√°ld ezt a 4 kifog√°st, ha sikeres akarsz lenni

1. „Ink√°bb k√©rek bocs√°natot, mint enged√©lyt”

Az mindegy, hogy √©ppen egy olyan feladatba v√°gsz bele, melyhez fŇĎn√∂k√∂d nem j√°rult hozz√°, vagy falat emelsz kertedbe, mellyel eltakarod szomsz√©dod kil√°t√°s√°t az √≥ce√°nra, cs√°b√≠t√≥ a gondolatmenet, hogy ink√°bb k√©rj√ľnk bocs√°natot, mint enged√©lyt. Azonban ha val√≥ban √ļgy √©rzed, hogy amit teszel az helyes, mi√©rt k√©ne bocs√°natot k√©rned?

Ezt t√∂bbnyire azok az emberek haszn√°lj√°k, akik f√©lnek szemtŇĎl szemben konfront√°l√≥dni a m√°sikkal. Gyakran ez egy passz√≠v-agressz√≠v m√≥dja annak, hogy elker√ľlj√ľk a vit√°t.

Ha igaz√°n hiszel a d√∂nt√©sedben, akkor merj √∂nbizalommal cselekedni. Ha nem vagy biztos abban, hogy d√∂nt√©sed helyes, akkor besz√©lj a m√°sik f√©llel. Ne haszn√°ld a passz√≠v-agressz√≠v megk√∂zel√≠t√©st, hogy k√©sŇĎbb k√©rhess majd bocs√°natot!

2. „Egyszer √©l√ľnk”

Mostan√°ban igencsak elterjedt ez a magyar kifejez√©s is, az angol r√∂vid√≠t√©snek, a YOLO (you only live once) n√©pszerŇĪs√©g√©nek k√∂sz√∂nhetŇĎen. Ironikus m√≥don, a YOLO gyakran az utols√≥ sz√≥ amit mondanak az emberek, mielŇĎtt hal√°los vesz√©lynek teszik ki magukat. „Biztos, hogy ilyen gyorsan akarsz hajtani a jeges √ļton? -YOLO”

Arra is haszn√°lj√°k, ha ig√©nyeik azonnali kiel√©g√≠t√©s√©t keresik, √©s ezt akarj√°k igazolni. „Fogynom k√©ne, de egyek m√©g egy szelet tort√°t? Na j√≥, v√©g√ľl is egyszer √©l√ľnk.”

Hab√°r igaz, val√≥ban csak egyszer √©l√ľnk, nem kellene teljes √©letet √©ln√ľnk? Ahhoz, hogy ezt megval√≥s√≠thassuk, meg kell tal√°lnunk az egyens√ļlyt a r√∂vidt√°v√ļ kock√°zat, √©s a hossz√ļt√°v√ļ haszon k√∂zt.

3. “Nem √©rdekel, hogy m√°sok mit gondolnak”

Hab√°r a ment√°lisan erŇĎs emberek nem akarnak mindenkinek megfelelni, ez m√©g nem jelenti azt, hogy nem √©rdekli ŇĎket mit gondolnak r√≥luk. Val√≥j√°ban, a m√°sok √©rzelmeinek teljes m√©rt√©kben val√≥ figyelmen k√≠v√ľl hagy√°sa a pszichopat√°k jellemzŇĎje. Az igazs√°g az, hogy nagyon is √©rdekelnie kellene, hogy mit gondolnak egyesek.

B√°r nem kell k√©rdŇĎ√≠vet kit√∂ltetned senkivel ahhoz, hogy tudd ki √©rt veled egyet, fontos, hogy tekintettel legy√ľnk m√°sokra. Legy√©l k√©pes arra, hogy f√©lreteszed az √∂n√∂s √©rdekeid, √©s meghallgasd mit gondolnak.

Mindenkinek vannak „vakfoltjai”, ha a saj√°t viselked√©s√©rŇĎl van sz√≥. Teh√°t egy k√ľlsŇĎ perspekt√≠va a d√∂nt√©seidrŇĎl seg√≠thet, hogy √ļj f√©nyben l√°sd az √©leted.

4. “Meg√©rdemlem, hogy boldog legyek”

Mindegy, hogy a legut√≥bbi p√°rkapcsolati d√∂nt√©sed akarod igazolni, vagy hogy m√©g nagyobb hitelt vett√©l fel a tartoz√°sod mell√©, d√∂nt√©seink racionaliz√°l√°sa azzal, hogy azt mondjuk, meg√©rdemelj√ľk a boldogs√°got, nem jelenti azt, hogy az hossz√ļt√°von is boldogg√° tesz majd.

Minden k√©ts√©g n√©lk√ľl meg√©rdemelsz egy boldog, eg√©szs√©ges √©letet, de ne engedd, hogy a v√°gy az ig√©nyek azonnali kiel√©g√≠t√©s√©re szabot√°lja a hossz√ļt√°v√ļ erŇĎfesz√≠t√©seid.

Ha √ļgy √©rzed, hogy besz√©lned kell a k√∂rnyezetedben l√©vŇĎknek arr√≥l, hogy t√∂bb boldogs√°got √©rdemelsz, akkor meg kellene vizsg√°lnod a d√∂nt√©seidet. Ha a saj√°t √©rt√©krendszered szerint √©lsz, ami a ment√°lis erŇĎ kulcsa, gyakran ig√©nyli, hogy elengedd a pillanatnyi √©lvezetet, hogy el√©rhesd hossz√ļt√°v√ļ c√©ljaid.