Aj√°nlatk√©r√©sVedd fel vel√ľnk a kapcsolatot!
Név:
Telefon:
Email:
Elképzelés:

A sz√≠nek jelentŇĎs√©ge a marketing vil√°g√°ban

A marketingben tudatosan √©p√≠tenek a sz√≠nekre, ugyanis sz√°mos kutat√°s √©s vizsg√°lat kimutatta, hogy a gyors d√∂nt√©sen alapul√≥ v√°s√°rl√°sok 80%-√°n√°l sz√≠nek alapj√°n t√∂rt√©nik a d√∂nt√©s egy adott term√©k mellett. √ćgy a sz√≠nekre √©s hat√°saikra mind a kereskedelemben, csomagol√°sokon, term√©keken, rekl√°mokban nagy hangs√ļlyt fektetnek!

A sz√≠nek jelentŇĎs√©ge a marketing vil√°g√°ban

Termékek és csomagolások


M√°r az ŇĎskorban is l√©tezett olyan, mint csomagol√°s, b√°r ez akkor m√©g csak az √©lelmiszer v√©delm√©t √©s sz√°ll√≠that√≥s√°g√°t szolg√°lta. Ez napjainkban j√≥val √∂sszetettebb feladatot kapott. A term√©k √°br√°zol√°sa, feliratoz√°sa, vonz√≥bb√° t√©tele, m√°rkan√©v √©s c√©gjelz√©s promot√°l√°sa… A sz√≠neknek nagy szerep√ľk van az ut√≥bbi funkci√≥kat n√©zve! P√©ld√°ul a k√≥kuszos csokol√°d√©k k√©k csomagol√°sa nem a k√≥kuszra utal, hanem a hozz√° t√°rs√≠that√≥ egzotikus t√°j, a k√©k tenger hangulat√°t kelti benn√ľnk.


Egy sz√©p csomagol√°s j√≥ √©rz√©st kelt benn√ľnk √©s nagyobb es√©llyel ny√ļlunk ut√°na a polcon, mint egy ig√©nytelenebb rond√°bb t√°rs√°√©rt.


Egy csomagol√°s asszociat√≠v m√≥don fejezi ki a term√©ket √©s hat a v√°s√°rl√≥ra. P√©ld√°ul egy mos√≥- tiszt√≠t√≥szer k√©k-feh√©r vagy t√ľrkiz-feh√©r csomagol√°st kap hisz ezek a vizet a tisztas√°got juttatj√°k esz√ľnkbe vagy a napoz√≥szerek narancs, naps√°rga csomagol√°sa, ami a naps√ľt√©sre √©s barn√≠tott bŇĎrre eml√©keztet. Azonban mivel a term√©kek csomagol√°s√°nak sz√≠nk√≥dja asszociat√≠v erŇĎvel b√≠r, mindenki haszn√°lja! √Črdemes szak√≠tani ezzel, hogy term√©k√ľnk kitŇĪnj√∂n. P√©ld√°ul a megszokott k√©k-feh√©r mos√≥szer csomagol√°st narancss√°rg√°ra cser√©lni, ami egyfajta erŇĎt sug√°roz, amirŇĎl a mos√≥szer tiszt√≠t√≥ ereje ugrik be √©s r√∂gt√∂n kitŇĪnik a t√∂bbi k√∂z√ľl komplementer sz√≠n√©vel!

Márkaismertség


A term√©k- √©s m√°rkaismerts√©g jele a biztos felismer√©s, felid√©z√©s ezekben a sz√≠neknek nagy szerepe van! A sz√≠neket k√©t nagy csoportra oszthatjuk: a megszokottakra √©s a k√ľl√∂nlegesekre. MindkettŇĎnek van elŇĎnye √©s h√°tr√°nya is.

Megszokott, gyakori sz√≠nek: fekete, feh√©r piros, r√≥zsasz√≠n, k√©k, s√°rga, z√∂ld, √°lltal√°ban az √©l√©nk vagy pasztell √°rnyalatok. Ezeket k√∂nnyŇĪ megjegyezni √©s azonos√≠tani. Viszont t√ļl sok term√©khez, m√°rk√°hoz k√∂thetŇĎ.  Felm√©r√©sek mutatj√°k, hogy a legn√©pszerŇĪbb csomagol√°si sz√≠n az arany, mert luxus hangulatot k√∂lcs√∂n√∂z az adott term√©knek.

K√ľl√∂nleges, ritka sz√≠nek: narancs, lila, b√≠bor, t√ľrkiz, sz√ľrke, b√©zs, bord√≥, barna. Ezeknek a h√°tul√ľtŇĎje, hogy nehezebben tudjuk „megragadni”, de k√∂nnyebben azonos√≠tjuk a m√°rk√°val! 

A sz√≠nalkalmaz√°sok √°lltanos szab√°ly, hogy sosem egy sz√≠nben gondolkozzunk, hanem egy kiemelt sz√≠n mell√© t√°rs√≠tsuk m√©g 1-3 mell√©ksz√≠nt! 
 

 

T√°rsadalmi csoportok 

Egy csomagol√°s sz√≠ne √°lltal√°ban jelzi, hogy melyik nem a c√©lk√∂z√∂ns√©g! A nŇĎket √©s a fiatalokat jobban vonzz√°k a sz√≠nek, a f√©rfiak kiss√© konzervat√≠vabbak ezen a t√©ren!


NŇĎk: √Ālltal√°ban pasztell- √©s ink√°bb a meleg sz√≠nekbe √∂lt√∂ztetik a kozmetikai vagy egy√©b term√©keket. Nagyon l√°gy √©s finom, lekerek√≠tett form√°k jellemzŇĎek a csomagol√°sokra.

 

 

 

F√©rfiak: Kev√©sb√© sz√≠nes, macs√≥sabb csomagol√°st kapnak. Gyakori a szŇĪrke vagy a fekete. Ha m√©gis sz√≠nes csomagol√°st kapnak jellemzŇĎ a s√∂t√©tebb- k√©k, z√∂ld, barna, bord√≥. Egy f√©rfiaknak sz√≥l√≥ csomagol√°s k√∂nnyen felismerhetŇĎ kontrasztos tipogr√°fi√°j√°r√≥l, met√°los sz√≠nvil√°g√°r√≥l.
 

 


Gyerekek: jellemzŇĎ az √©l√©nk, de vil√°gos sz√≠nvil√°g, a gyereket √°br√°zol√≥ fot√≥ vagy a vid√°m rajzfigura. √Ām ezek gyakran torkollanak rendetlen √©s zs√ļfolts√°got keltŇĎ vil√°gba!

 

 

Tizen- √©s huszon√©vesek: A leg√ļjabb trendnek megfelelŇĎ term√©ket v√°lasztj√°k. Gyakran v√°ltoz√≥ √©s cser√©lŇĎdŇĎ csomagol√°s az √∂v√©k, hogy l√©p√©st tudjanak tartani a konkurenci√°val. Szinvil√°guk is nagyon v√°ltoz√≥ √©s sz√©lsŇĎs√©ges. Egyszer az √©l√©nk, vil√°gos sz√≠nek m√°skor sz√ľrk√©s-met√°los √°rnyalatok, de a vibr√°l√≥ neon sz√≠nek sem hi√°nyozhatnak a palett√°b√≥l! Ňźk az innov√°tor fogyasztok akik elŇĎbb pr√≥b√°lnak ki egy √ļj term√©ket.