AjánlatkérésVedd fel velünk a kapcsolatot!
Név:
Telefon:
Email:
Elképzelés:

A Z generáció – A digitális bennszülöttek a piacon

A Z generáció, azaz a jelenlegi 13-17 évesek, már mobillal kezdték az iskolát. Ellentétben az Y generációval, akik a mobilhasználat úttörői voltak, a Z tinik már bennszülötteknek számítanak.

A Z generáció – A digitális bennszülöttek a piacon

Az első mobil megszerzése lényeges mérföldkő életükben, és leggyakrabban videókat néznek. Átlagosan napi 3 órát töltenek ezzel az elfoglaltsággal. Elengedhetetlenül fontos számukra, hogy folyamatos kapcsolatban lehessenek egymással a chaten, valamint sokan telefonról intézik az online vásárlást is.

 

Mit jelent ez a marketingesek számára? Nézzük át!

 

Z generáció marketing: Statisztikák a Think with Google-től

- Több mint 800.000 Z generációs fiatal él jelenleg Magyarországon

- A 3. legfontosabb dolog prioritásaik közt a jogosítvány és az érettségi után a telefon, és állításuk szerint többet beszélnek chaten egymással, mint szemtől szemben

- 30%-uk állította, hogy olyannal is chaten beszélget, akivel akkor egy térben tartózkodnak

- Több mint 50%-uk állította, hogy fontosnak tartja a követőinek számát közösségi média oldalain, mert ez ad neki önbizalmat

- A legtöbb tini már 11-12 éves korában rendelkezett okostelefonnal, míg a mai 25-34 évesek csak a 20. életévük körűl. Ez rendkívül nagy szocializációs  különbséget jelent.

 

z generáció marketing

 

 

Mivel tölti a Z generáció az idejét

A különböző appokat illetően, ez a generáció leginkább a Snapchatet, és Instagramot használja. A Facebookot még mindig napi szinten használják, de inkább „fogysztásra”, és nem megosztásra. A Snapchat a tökéletes módja az interakcióknak a barátok közt, anélkül, hogy a tartalmakat véglegesen meg kellene osztaniuk.

A különböző sportcsapatok követése, játékkonzolok használata is nagy szerepet játszanak mindennapi életükben.

 

Hirdetés a Z generációnak

A tinik kiemelkedően magas arányban vásárolnak online. Az őket célzó hirdetésekre is sokkal pozitívabban reagálnak, mint mások. Nem mennek üzletbe vásárolni, amíg nem tudják, hogy biztosan meg tudják venni az általuk kiválasztott terméket. A tinik számára a top 3 dolog, ami menővé tesz valamit:

1.  Ha a barátok beszélnek róla

2. Ha látnak egy hirdetést

3. Ha valamilyen szempontból személyükre szabott

 

Annak érdekében, hogy elérjék a Z generációs tiniket, a vállalatoknak sokkal mobilbarátabbnak kell lenniük, üzenetüket a tinikre kell szabniuk, képeket, videókat kell használjanak, és a közösségi médián keresztül kell kapcsolatba lépniük velük.

Miután több időt töltenek telefonjukkal, mint anélkül, logikus, hogy a Z generációt célzóknak mobilon kell hirdetniük. Az okostelefon áll felhasználásban az első helyen, ezt követi a tablet, laptop, TV, majd  a játékkonzol.

Leginkább videókat néznek, zenét hallgatnak, és chatelnek, ezeket az appokat a leghatékonyabb módszer kiaknázni.

 

Hirdetés képi világa

Tehát már tudjuk hogyan jussunk el a Z generációhoz, a következő lépés az információátadás módja.

A tinik imádják a szép fotókat. Ha arra érdemes a tartalma, akkor gyorsan meg is osztják egymás közt. Szeretik, ha valami különlegessé teszi őket, ami menő. A te márkád hogyan érhetné ezt el?

 

Amennyiben Ön is fejleszteni kíván online megjelenésén, vegye fel velünk a kapcsolatot, az alábbi linken:

Ajánlatkérés