Cola-Pepsi meccsek a foci vb előtt
Folytatódik a üdítők harca. Most éppen az idei brazil futball világbajnokság teremt alkalmat a két nagy amerikai italgyártónak, hogy megküzdjenek egymással és egy világméretű kampánnyal tovább népszerüsítsék saját terméküket. Persze nem egy pályán fociznak: a Coca-Cola ugyanis a rendezvény hivatalos szponzora.
![Cola-Pepsi meccsek a foci vb előtt](upload/upimages/31620.jpg)
Az Egy világ, egy játék (One World, One game) szlogennel futó Coca-Cola kampány reklámfilmje azt fogalmazza meg képi nyelven, hogy a futball egy általános, mindenki által beszélt és ezért értett nemzetközi nyelv, éljen az illető az Amazonas mentén, Kelet-Európában vagy éppen a Távol-Keleten. A kampány egy időben fut majd az egész világon.
A szabad fordításban "Élj most", vagy "Élj a mának" (Live for now) jelmondatot választó Pepsi - bár messze nincs olyan kitüntetett szponzori szerepben, mint riválisa - a nyári világversenyre szintén világméretű reklámkampánnyal készült. Klipjüket a futballvilág nagy nemzetközi csillagaira építették, a szpot választott zenéje pedig Dawid Bowie Heroes című száma: mindezzel azt üzenik, hogy egy pillanatra mindannyian lehetünk hősök.
Mindkét márka egyébként azt reméli, hogy a világbajnokság generálta megnövekedett érdeklődés az üdítőitalokra, és magukra a márkákra is jobban felhívja majd a figyelmet és ez növekvő forgalmat eredményez.