A Google engedélyezni fogja az emojikat a fizetett hirdetésekben?
Emojikat fedeztek fel a „szabadban” a Google AdWords hirdetések címében, amely okot adhat annak a spekulációnak, hogy ez hamarosan el fog terjedni a hirdetők világában.
Régebben már volt ilyesmire példa, de az feltételezhetően egy egyszerű kiskapu volt, amely engedélyezte bizonyos karakterek felhasználását, így azok ideiglenesen átjuthattak a Google ellenőrzésein.

Azonban ez alkalommal okkal feltételezhetjük, maradni is fognak az emojik a hirdetésekben.
Nagyjából egy hónappal ezelőtt kezdtek el felbukkanni az emojik az AdWords-ben, mikor a következő hirdetés jelent meg a Google.de-n:
A Google nemrégiben úgy döntött, hogy az organic search listázásban engedélyezi az emojikat, amely egy figyelemreméltó változtatást sejtet ennek az univerzális, vizuális nyelvnek a világában. Az persze várható, hogy lesznek korlátozások, és csak a valóban releváns karakterek jelennek majd meg a keresési eredményekben.
Milyen hatása lehet az emojiknak a hirdetésekben?
Használatuk természetesen növelni fogja a CTR-t (átkattintási arány), és végül a minőségi mutatót is. Másrészről, ez lehetőséget nyújt egy olyan terület fejlesztésére, amelyre már bőven ráférne egy-két kreatív fejlesztés, főleg a facebook világában.
Akkor mit is jelent ez manapság?
Tanácsos lenne további jóváhagyásra várni azzal kapcsolatban, hogy a Google valóban engedélyezi az emojikat az AdWords-ben, mielőtt kísérletezni kezdünk vele. Addig is, annál a feltételezésnél kell maradnunk, hogy ez sérti a Google szabályzatát.
Azonban a SEO listázásban jóváhagyott emojihasználat miatt, teljes mértékben elképzelhető, hogy a közeljövőben megérkezik a bejelentés, tehát nem árthat a vállalatoknak elgondolkodni azon, hogy miként húzhatnának hasznot a jövőben ebből a lehetőségből.