Flat design – napjaink őrült trendje
Flat design (lapos két dimenziós felületek). Napjainkban mindenki erről beszél, ilyen stílust akar saját honlapjára – de tényleg mindenkinek érdemes váltania, és követnie a trendeket? Abszolút nem! Fontos megjegyezni, hogy a flat design nem egyenlő a minimalista designnel. Nézzük hát mit érdemes tudni erről az új, már 2013-ban berobbant trendről.

Miről is van szó, ha flat designről beszélünk?
A lapos stíluselemek, leginkább kör, négyzet, háromszögformákban öltenek formát napjainkban. Jellemzően ötvözik valamilyen szintén lapos, de egyszerű piktogrammal (pl.: gombok, ikonok esetében).
Hogyan lett trend a flat design?
A stílus főleg az iOS 7, és a Windows 8 megjelenése óta hódít igazán, azonban fontos végiggondolni azt, hogy hamarosan mindenkinek ilyen flat design honlapja lehet – így máris elveszett az előnyünk a konkurenciánkkal szemben. Ha egy ügyfelünk flat kinézetű honlapot szeretne, érdemes csak akkor belevágni a design módosításba, ha a teljes honlapját le tudjuk cserélni erre a stílusra.
Sokan bátran kimerik jelenteni, hogy a 3D-s formáknak, árnyékoknak, kerekített sarkoknak befellegzett – jelenleg az egyszerűség, átláthatóság, és a lapos stílus a trendi.
Ne keverjük a sítlusokat!
A flat designt valóban lehet nagyon esztétikusan, szépen alkalmazni, azonban itt megjegyezném, hogy amennyire trendi most ez a stílus – sok honlapkészítő cég annyira rosszul is alkalmazza. Nem érdemes a flat stílust más – korábbi trendekkel keverni, ugyanis ebből általában rosszabb (csúnyább) végeredmény születik, mint ami eredetileg volt.
A flat design színvilága
A stílust főként halványabb pasztell színpaletta jellemzi, visszafogott, ugyanakkor harmonikus összeállításban. A túlságosan kontrasztos élénk színeket egyébként sem javasolt használni, tekintve, hogy zavaró lehet hosszabb távon ezt nézni, és a szemnek is megterhelő.
|
|
Kinek érdemes Flat design-re váltania?
A flat design egy viszonylag új stílus – azonban nem mindenkinek való. Ez a stílus kiváló lehet például start upoknak, viszont pl. egy olasz kávézónak, étteremnek már kevésbé ajánlatos használni. Érdemes tehát többször átgondolni, valóban illik-e a márkához, a honlaphoz a flat sítlus, vagy csak a trendek rabjai vagyunk, és csak eztán belevágni a módosításokba.