AjánlatkérésVedd fel velünk a kapcsolatot!
Név:
Telefon:
Email:
Elképzelés:

A hangalapú keresés jövője

Érdekes időszak ez a hangalapú keresés szempontjából, mind a fogyasztók körében való elterjedése, mind a technológiai fejlesztések tekintetében. Túlléptünk azon az időszakon, hogy a hangalapú keresést egy futurisztikus, távoli jelenségnek lássuk, és manapság már elektronikus eszközeink szerves részének tekintjük azt.

A hangalapú keresés jövője

Amennyiben valóban keresztúthoz érkeztünk, akkor ideje feltennünk néhány kérdést, azzal kapcsolatban, hogy ez mennyiben változtatja meg a jövőre vonatkozó kilátásainkat.

Olyan kérdéseket, mint például:

-Milyen kérdések működnek legjobban a hangalapú kereséssel?

-Mire használják a hangalapú keresést az emberek?

-Hogyan hoz a hangkeresés pénzt?

-Hogyan mérik majd a teljesítményét?

A hangalapú keresés valóban a Google, az Amazon, és társaik végét jelentheti? Kezdjük egy egyszerű áttekintéssel, hogy hol is tartunk ma.

Hangalapú keresés: Egy kis háttérinformáció

A hangalapú keresés segítségével a felhasználó a telefonja, vagy számítógépe segítségével beszédalapú keresést folytathat. A keresőmotor ezután olyan adatokat keres, melyek válaszul szolgálnak a kérdező parancsára.

A hangalapú kereső nem csak maga a kérdés alapján ismeri fel a felhasználó szándékát, de olyan adatokat is feldolgoz, mint a földrajzi helyzet, keresési előzmények, vagy múltbéli viselkedés.

A hangkeresés gyakorlatilag már egy évtizede jelen van, de nemsokkal ezelőttig, szöveg-alapú megfelelője volt, tele vicces, de egyben káros hibákkal.

Ezzel szemben, a legújabb fejlesztések beszélgetésekbe elegyednek velünk, kérdéseket tesznek fel nekünk, hogy jobban megértsék szándékainkat, és pontosan tudják teljesíteni kéréseinken.

Miért olyan fontos a hangalapú keresés?

Tudjuk, hogy a hangfelismerés, a természetes beszédfeldolgozás, és a hangalapú keresés stratégiailag fontos helyen szerepel a világ legnagyobb tech cégeinél, és egy nemrég elhangzott idézet a Google-től, azt is elárulja miért:

„A Speech Technology Research-nél kettős célunk van: hogy a kommunikáció a berendezésekkel amik körülöttünk vannak (otthonunk, autónk), amiket viselünk (óra), magunknál hordunk (telefon, tablet), zökkenőmentesen működjön, és mindenütt jelen legyenek.

 

 

Ki használja a hangalapú keresést?

Többnyire a fiatal generáció, és legfőképp Kína, a kínai kifejezések írásának komplexitása miatt. Fontos kiemelni, hogy ahány ember, annyi személyiség, így a hangalapú keresőnek alkalmazkodnia kell. Lehet, hogy a „Mennyi az idő?” kérdésre csupán egyetlen megfelelő válasz létezik, de a „Mit vegyek fel a szombat esti bulira, hogy csinos legyek?” kérdésnél már más a helyzet, ott a válaszok végtelen lehetséges változatával találkozhatunk.

Amennyiben egy keresőnek sikerül kellően kiismernie valakit, rutinját, szokásait, a felhasználónak ezután már valószínűleg nem lesz kedve váltani, újrakezdeni a személyre szabást, tehát lojális marad az Apple-höz, vagy a Google-hoz mondjuk, legyen szó munkahelyről, autóról, vagy mobiltelefonról.

 

hangalapú keresés

 

Előrejelzések a hangalapú kereséssel kapcsolatban

-A kereséskor a párbeszédek sokkal természetesebbnek hatnak majd.

-A hosszú-farok kulcsszavak lesznek a fókuszban a tartalom stratégiáját tekintve, hiszen a hangalapú kérdések általában hosszabbak és összetettebbek.

-A fő cél a pontosság lesz, és nem a tömörség.

-Az optimalizált videók előrébb kerülnek majd, hiszen ez a médium jobban passzol a hangalapú kereséshez.

Rengeteg minden vár még ránk a jövőben, de az biztos, hogy a hangfelismerés, hangalapú keresés és hangvezérlés hatalmas szerepet fog betölteni életünkben, nem is olyan sokára.