A hangalapú keresés jövője
Érdekes időszak ez a hangalapú keresés szempontjából, mind a fogyasztók körében való elterjedése, mind a technológiai fejlesztések tekintetében. Túlléptünk azon az időszakon, hogy a hangalapú keresést egy futurisztikus, távoli jelenségnek lássuk, és manapság már elektronikus eszközeink szerves részének tekintjük azt.
Amennyiben valóban keresztúthoz érkeztünk, akkor ideje feltennünk néhány kérdést, azzal kapcsolatban, hogy ez mennyiben változtatja meg a jövőre vonatkozó kilátásainkat.
Olyan kérdéseket, mint például:
-Milyen kérdések működnek legjobban a hangalapú kereséssel?
-Mire használják a hangalapú keresést az emberek?
-Hogyan hoz a hangkeresés pénzt?
-Hogyan mérik majd a teljesítményét?
A hangalapú keresés valóban a Google, az Amazon, és társaik végét jelentheti? Kezdjük egy egyszerű áttekintéssel, hogy hol is tartunk ma.
Hangalapú keresés: Egy kis háttérinformáció
A hangalapú keresés segítségével a felhasználó a telefonja, vagy számítógépe segítségével beszédalapú keresést folytathat. A keresőmotor ezután olyan adatokat keres, melyek válaszul szolgálnak a kérdező parancsára.
A hangalapú kereső nem csak maga a kérdés alapján ismeri fel a felhasználó szándékát, de olyan adatokat is feldolgoz, mint a földrajzi helyzet, keresési előzmények, vagy múltbéli viselkedés.
A hangkeresés gyakorlatilag már egy évtizede jelen van, de nemsokkal ezelőttig, szöveg-alapú megfelelője volt, tele vicces, de egyben káros hibákkal.
Ezzel szemben, a legújabb fejlesztések beszélgetésekbe elegyednek velünk, kérdéseket tesznek fel nekünk, hogy jobban megértsék szándékainkat, és pontosan tudják teljesíteni kéréseinken.
Miért olyan fontos a hangalapú keresés?
Tudjuk, hogy a hangfelismerés, a természetes beszédfeldolgozás, és a hangalapú keresés stratégiailag fontos helyen szerepel a világ legnagyobb tech cégeinél, és egy nemrég elhangzott idézet a Google-től, azt is elárulja miért:
„A Speech Technology Research-nél kettős célunk van: hogy a kommunikáció a berendezésekkel amik körülöttünk vannak (otthonunk, autónk), amiket viselünk (óra), magunknál hordunk (telefon, tablet), zökkenőmentesen működjön, és mindenütt jelen legyenek.
Ki használja a hangalapú keresést?
Többnyire a fiatal generáció, és legfőképp Kína, a kínai kifejezések írásának komplexitása miatt. Fontos kiemelni, hogy ahány ember, annyi személyiség, így a hangalapú keresőnek alkalmazkodnia kell. Lehet, hogy a „Mennyi az idő?” kérdésre csupán egyetlen megfelelő válasz létezik, de a „Mit vegyek fel a szombat esti bulira, hogy csinos legyek?” kérdésnél már más a helyzet, ott a válaszok végtelen lehetséges változatával találkozhatunk.
Amennyiben egy keresőnek sikerül kellően kiismernie valakit, rutinját, szokásait, a felhasználónak ezután már valószínűleg nem lesz kedve váltani, újrakezdeni a személyre szabást, tehát lojális marad az Apple-höz, vagy a Google-hoz mondjuk, legyen szó munkahelyről, autóról, vagy mobiltelefonról.
Előrejelzések a hangalapú kereséssel kapcsolatban
-A kereséskor a párbeszédek sokkal természetesebbnek hatnak majd.
-A hosszú-farok kulcsszavak lesznek a fókuszban a tartalom stratégiáját tekintve, hiszen a hangalapú kérdések általában hosszabbak és összetettebbek.
-A fő cél a pontosság lesz, és nem a tömörség.
-Az optimalizált videók előrébb kerülnek majd, hiszen ez a médium jobban passzol a hangalapú kereséshez.
Rengeteg minden vár még ránk a jövőben, de az biztos, hogy a hangfelismerés, hangalapú keresés és hangvezérlés hatalmas szerepet fog betölteni életünkben, nem is olyan sokára.