Hogyan írj jó hírlevelet
Az e-mail hírlevél igen régi, de elterjedt eszköz az online marketingben. Sokan úgy gondolják, hogy idejétmúlt és a közösségi médiában vagy blogolásban látják a jövőt. De nem, ez nem a múlté, nem vesztett fényéből és fontosságából. Gyakorlatban egyre jobban teljesít!
Igaz, hogy az évek során egyre kevesebb időt töltenek az emberek e-mailek törölgetésével és gyors átfutásával, viszont az elmélyült olvasásra egyre több időt szánnak. Az elmúlt hat évben ugyanis folyamatosan nőtt az e-mailek olvasásával eltöltött idő. Részben az okostelefonok elterjedése- és a levelező applikációk fejlődése miatt, részben mert egyre több dologra használjuk a mobilunkat. Utazás közben, vagy csak mert épp unatkozunk elkezdünk olvasgatni, nézelődni. Éppen ezért fontos egy jó hírlevél megszerkesztése, ami leköti az olvasót! Most összeszedtük néhány pontban, hogyan is tedd ezt!
- Az edukáció legyen a cél ne a reklám!
90% legyen edukációs tartalom a maradék 10% pedig a promóció, de ez is csak indokolt esetben. Ha nincs semmi hír vagy újdonság a cégeddel kapcsolatban, a promóciós rész el is hagyható! A lényeg, hogy foglalkozz az olvasóiddal és ne csak a pénztárcát lásd bennük!
- Tájékoztasd az olvasót már a feliratkozásnál!
Tegyük világossá az olvasó számára, hogy milyen tartalomra számíthat és milyen rendszerességgel. Kerüljük a hosszabb terjedelmű tartalmakat, ha szeretnénk, hogy valóban a levelünk végére érjenek.
- Kreatívan fogalmazd meg a tárgyat!
A tárgyra mindig kiemelt figyelmet kell fordítani, hiszen a hírlevelek 69%-a a tárgysor miatt kerül a spam mappába. Egy kreatívan megfogalmazott tárgysorra viszont szívesen kattint az ember. Kerüld a spamre utaló jeleket, mint a folytonos nagybetű használata vagy a speciális karakterek! De használhatsz például számokat figyelemfelkeltés a miatt, vagy egy jól megfogalmazott kérdésre is szívesebben kattint az ember.
- CTA
Legyen az olvasok számára egyértelmű, hogy mit várunk tőlük akár blogpost elolvasása egy linken keresztül, vagy az e-mail megosztása az ismerősök között. Linkek helyett inkább gombokat használj, mobilról ugyanis kényelmesebb a használatuk. Legyen könnyen észrevehető a CTA-d, használj kontrasztos színeket!
- Minimalista
Használj elegendő teret és kevés szöveget. Minimalista design a könnyebb áttekinthetőség miatt. A tartalom inkább csak ízelítő legyen a weboldal tartalmából. Az olvashatóság érdekében szedd a túl hosszú mondatokat rövidebbekre. Töltelékszavak nélkül fogalmazz, tömör és lényegre törő mondatokkal.
- A képekhez tartozzon alt text
Álltalában alapértelmezett beállítással használjuk a levelező rendszerünket ezért az képeket nem tölt be. Az alt text helyettesíti a képünket, ami akkor fontos, ha a képünk egy CTA link.
- Könnyű leiratkozás
A jó kedélyek megőrzése érdekében legyen az olvasó számára könnyű és gyors a leiratkozás!
- Megfelelő küldési időpont
Az időzítés az e-maileknél és a hírleveleknél ugyanúgy fontos mint a közösségi médiában. Ha éjszaka érkeznek, reggel csak automatikusan törli az ember olvasatlanul, ugyanis nincs ideje rendesen átfutni azokat. Megfelelő időzítés lehet a délelőtt 10 és a délután 3 közötti időintervallum. A legrosszabb megnyitási arányt délután 6 és 7 között érheted el.
- Reszponzív hírlevél
Az e-mailek nagy részét ugyanis mobilról olvassák, ezért fontos, hogy reszponzív designnal tervezzük meg az e-maileket is!
Hírlevél design trendek
• Animált gifek
• Dinamikus történetmesélés
• Flat design
• Kifinomult tipográfia
• Interaktivitás
Az olvasó mindig nagyobb figyelmet szentel egy e-mailnek, mint egy közösségi médiás bejegyzésnek! Úgyhogy fontos energiát fektetni egy jó hírlevél megszerkesztésébe!