A keresésoptimalizálás, azaz a SEO trendjei 2017-ben
Az elmúlt évekhez hasonlóan, idén is fontos, hogy áttekintsük miben fejlődött a „keresőoptimalizált világ”, valamint, hogy hogyan alakulnak a trendek és tendenciák a jövőben.
Összegyűjtöttük, és megvizsgáltuk a legbefolyásosabb SEO szakértőket, olyan weboldalaknál mint a Moz, Search Engine Land, Search Engine Journal, Forbes és Entrepreneur majd összeírtunk néhányat 2017 legnagyobb trendjei közűl.
Íme a lista arról, hogy a szakértők szerint mit várhatunk 2017-ben:
2017 keresőoptimalizálás trend No. 1. Tartalmi sűrűség
Annak ellenére, hogy a nagy SEO „guruk”, és önjelölt szakértők úgy vélik, a Google a hosszabb, 3000 szavas tartalmakat részesíti előnyben a rövidebb, 300-500 szavasakkal szemben, a gyakorlati példák egészen mást mutatnak.
Sam Oh szerint, ami valójában számít, az az olvasó. Hiszen végsősoron az ő tetszésüket kell elnyernünk, és ők bizony sokkalta jobban preferálják a rövid szövegeket, mint a 3000 szavas világmegváltó kisregényeket.
Ez tehát azt jeleni, hogy 2017-ben érezhetően gyakrabban fogunk találkozni a könnyed, egyszerű, rövidke cikkekkel. Ugye mennyivel jobb lenne ilyeneket olvasni?
2017 keresőoptimalizálás trend No. 2. AMP, azaz a gyorsított mobil oldalak
Az okostelefonok elterjedésével egyre nagyobb szerepe van a mobilböngészőknek a mindennapok során. A Google kezdeményezései közül a leghatékonyabb megoldásnak az Accelerated Mobile Pages, azaz AMP bevezetése tűnik. Ennek segítségével mobiltelefonról akár 10x gyorsabban betölthetőek a weboldalak.
2017 keresőoptimalizálás trend No. 3. Mesterséges intelligencia
Egyre nagyobb szóbeszéd lengi körül a mesterséges intelligencia témáját, ezen belül is a Google 2015-ben bevetett titokzatos algoritmusát, a RankBrain-t. Állítólag a keresések java részénél módosítja a rangsorolást, és a link és tartalom mellett ez a harmadik rangsorolási tényező.
Kontextus kondicionált elven működik, tehát ha az algoritmus nem ismer fel egy adott szót, akkor elkezdi összehasonlítani az ismert szavakkal, és a hasonlóságok alapján rangsorolja a tartalmakat.
Rafinált kis gépezet, ami szinte bármire képes nemde? 2017-ben ez is kiderül.
2017 keresőoptimalizálás trend No. 4. A hangalapú keresés, amely támogatja a SEO-t
A mai világban a kisvállalkozások is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a helymeghatározásra, hiszen rengetegen keresik fel így őket. Nem meglepő tehát, hogy a mobil asszisztensek, mint a Siri, vagy a Cortana, megértik az angol élőbeszédet, és ha keresünk valamit, azonnali válaszokat adnak kérdéseinkre, tökéletes pontossággal. Az ilyen és ehhez hasonló ötleteket először sci-fi filmekben láthattunk a 20. század közepe tájékán, de mára ténylegesen megvalósultak. A jövő végre elérkezett!