Így kell a 9 négyzetméteres reklámfelületből 27 négyzetmétert csinálni
Kreatív közterületi hirdetést készített Németországban az IKEA. A cégnek olyan óriásplakátot készített a Thjnk, amely akkora, mint minden óriásplakát – valójában viszont mégsem csak akkora.

Remek és ötletes közterületi hirdetést mutatott be az Adweek, melyet az IKEA számára készített a német Thjnk reklámügynökség az I Made This nevű produkciós céggel közösen. Az RGB óriásplakátnak nevezett felület lényege, hogy az IKEA márka célkitűzéséhez hasonlóan megpróbálja maximálisan kihasználni az adott – általában nagyon is limitált méretű – tér adottságait. |
![]() Szelfi kampányt indított a Néprajzi Múzeum
Jönnek az iOS-Ferrarik, Volvók és Mercedesek |
Ez esetben ezt nem digitális eszközökkel, ledfallal vagy hasonló modern varázslattal oldották meg, hanem a legegyszerűbb színelméleti alapokhoz nyúltak vissza.
Ennek lényege, hogy háromféle színnel (magenta, kék és sárga) írták fel az üzenetüket egy 9 négyzetméteres óriásplakátra, amelyet különböző színű (vörös, zöld és kék) lámpákkal világítanak meg, így minden esetben másik szöveg válik láthatóvá. Amikor a zöld lámpa világít, a magenta színű szöveg olvasható, amikor a kék-lila lámpa, akkor a sárga olvasható, amikor pedig a vörös, olyankor a kék tűnik fel.
Így tulajdonképp a 9 négyzetméteres felület helyett 27 négyzetméter áll rendelkezésre az üzenet vagy üzenetek átadására, a szöveg pedig szinte már mellékes is abból a szempontból, hogy ez a trükk maga a cég üzenete: az IKEA megnöveli a teret.
A szöveg egyébként a következő: „Tegyen úgy, mint ez az óriásplakát, / használja ki okosan a teret / az IKEA térnövelő megoldásaival!”