Aj√°nlatk√©r√©sVedd fel vel√ľnk a kapcsolatot!
Név:
Telefon:
Email:
Elképzelés:

A kiterjesztett valóság

Minden√ľtt ott van a kiterjesztett val√≥s√°g (angolul: augmented reality, AR). Minden nap olvashatunk r√≥la a h√≠rekben, √©s hab√°r a VR (virtu√°lis val√≥s√°g) nagy dolognak sz√°m√≠t, √ļgy tŇĪnik az AR kezdi √°tvenni hely√©t a ranglist√°n.

A kiterjesztett valóság

Tudod, hogyan hat majd a kiterjesztett val√≥s√°g az √©letedre? Vagy, hogy mi a k√ľl√∂nbs√©g az AR √©s a VR k√∂z√∂tt? Ebben a r√∂vid cikkben √∂sszefoglaljuk mindezt. Ismerd meg t√∂rt√©net√©t, hat√°s√°t a piacra, √©s a benne rejlŇĎ lehetŇĎs√©geket.

A kiterjesztett valóság története

1968: Megjelent az elsŇĎ, fejre szerelhetŇĎ kijelzŇĎ, amely egyszerŇĪ vonalrajzokat mutatott a felhaszn√°l√≥nak.

1975: Myron Krueger megalkotta a Videoplace-t, melynek seg√≠ts√©g√©vel elŇĎsz√∂r l√©phettek interakci√≥ba a felhaszn√°l√≥k a t√∂rt√©nelem sor√°n, k√ľl√∂nb√∂zŇĎ virtu√°lis objektumokkal.

1999: Hirokazu Kato kifejlesztette az ArtToolKit-et.

2009: Ekkor haszn√°lt elŇĎsz√∂r a nyomtatott m√©dia AR-t. Az Esquire Magazine-ban szkennelni lehetett az oldalt telefonnal, √≠gy √©letre keltve benne Robert Downey Jr.-t.

2013: Az autógyártó cégek elkezdték használni a kiterjesztett valóságot a szervizkezelési kézikönyvekben.

2016: Az AR és VR befektetések elérték az 1,1 milliárd dollárt.

A kiterjesztett valóság piaca

Mára az okostelefon felhasználók 30%-a rendszeresen használ AR alkalmazást, ami 2018-ra elérheti a 200 milliós felhasználószámot. Az AR-ból befolyó bevételek összege 2020-ra várhatóan eléri majd a 120 milliárd dollárt.

kiterjesztett valóság

 

Miben v√°ltoztatja meg a kiterjesztett val√≥s√°g az √©let√ľnket?

Az aut√≥k √ļgy fogj√°k mutatni nek√ľnk az √ļtir√°nyt a sz√©lv√©dŇĎn, hogy nem kell elford√≠tanunk tekintet√ľnk az √ļt felŇĎl. A felhaszn√°l√≥k folyamatos inform√°ci√≥kat nyerhetnek a k√∂rnyezetrŇĎl, p√©ld√°ul idŇĎj√°r√°s, d√°tum, stb. K√ľl√∂nb√∂zŇĎ j√°t√©kok √©p√ľlnek majd erre, mint a Pok√©monGo, √©s AR headsetek lesznek, mint a Microsoft Hololens. A marketing ter√ľlet√©n is √ļj lehetŇĎs√©geknek ad teret az AR, mint p√©ld√°ul az interakt√≠v hirdet√©sek.

A kiterjesztett val√≥s√°g j√∂vŇĎje

 

kiterjesztett valóság

Gondoljunk csak az AR szem√ľvegekre, aut√≥ sz√©lv√©dŇĎkre, vagy ak√°r kontaktlencs√©kre, a lehetŇĎs√©gek t√°rh√°za szinte v√©gtelen a k√ľl√∂nb√∂zŇĎ fejleszt√©sek tekintet√©ben.