Aj√°nlatk√©r√©sVedd fel vel√ľnk a kapcsolatot!
Név:
Telefon:
Email:
Elképzelés:

9 hozzávaló a sikeres közösségi média marketinghez

A k√∂z√∂ss√©gi m√©dia ereje abban rejlik, hogy k√©pes ki√©p√≠teni a m√°rkaismerts√©get, √©s fokozni az un. ROI-t, azaz a megt√©r√ľl√©st. Rengeteg biznisz marketing k√∂lts√©gvet√©s√©ben √©s strat√©gi√°j√°ban t√∂lt be domin√°ns szerepet.

Ha m√©g nem v√©gezt√©l k√∂z√∂ss√©gi m√©dia marketinget, elsŇĎre tal√°n neh√©z feladatnak tŇĪnhet, √©s rengeteg ember azt sem tudja, hol kezdjen bele.

9 hozzávaló a sikeres közösségi média marketinghez

Bemutatjuk neked 9 legl√©nyegesebb elem√©t, hogy t√∂k√©letesen mŇĪk√∂dhessen strat√©gi√°d.

1. Tiszta, realisztikus, m√©rhetŇĎ k√∂z√∂ss√©gi m√©dia marketing c√©lok

Tartalmat megosztani minden l√©tezŇĎ k√∂z√∂ss√©gi m√©dia platformra tal√°n takar√©kos megold√°snak tŇĪnhet, de nem fogja hozni az √°ltalad v√°rt eredm√©nyt.

Val√≥j√°ban, c√©lok √©s c√©lkitŇĪz√©sek n√©lk√ľl sosem fogod tudni, hogy az erŇĎfesz√≠t√©seid hozt√°k-e a v√°rt eredm√©nyeket, vagy bizniszed m√©g mindig stagn√°l. C√©lok n√©lk√ľl nincs √©rt√©ke munk√°dnak.

 

2. A rendszeres posztolás ereje a közösségi média marketingben

Nem elegendŇĎ hetente egyszer megosztani. Ahhoz, hogy elk√∂telezz embereket az oldalad mellett, illetve, hogy megteremtsd a konverzi√≥ lehetŇĎs√©g√©t, hetente n√©h√°ny alkalommal, vagy napi egyszer kell posztolj. Egyes k√∂z√∂ss√©gi m√©dia csatorn√°k m√©g enn√©l is t√∂bb megoszt√°st ig√©nyelnek, pl. a Twitter, ahol posztod hamar eltŇĪnhet egy felhaszn√°l√≥ h√≠rfolyam√°ban.

A legt√∂bb helyen megoszthatsz sz√∂veget, k√©peket, √©s vide√≥kat is. M√°s h√°l√≥zatok azonban egy-egy adott posztra helyezik a hangs√ļlyt (pl. Instagram, YouTube).

A sikeres k√∂z√∂ss√©gi m√©dia kamp√°nnyal rendelkezŇĎ c√©gek t√∂bbnyire rendelkeznek egy r√©szletes le√≠r√°sokat tartalmaz√≥ napt√°rral is, melyben vezetik a posztokat, melyeket meg kell osszanak. Vannak olyan k√∂z√∂ss√©gi m√©dia h√°l√≥zatok, amiknek r√©sze egy √ľtemezŇĎ eszk√∂z, mely seg√≠ts√©g√©vel elŇĎre beidŇĎz√≠theted a megoszand√≥ tartalmakat, √©s az automatikusan posztol a be√°ll√≠tott idŇĎpontban.

 

3. Posztolj j√≥ minŇĎs√©gŇĪ tartalmat!

Tal√°n m√°r hallottad a szakmabeliek √°ltal gyakran emlegetett mondatot, hogy: „A tartalom a kir√°ly” (Content is the king). A figyelem felkelt√©se n√©lk√ľl, a hasznos, informat√≠v tartalom n√©lk√ľl, a k√∂z√∂ss√©gi m√©dia felhaszn√°l√≥i minden gond n√©lk√ľl t√∂v√°bbtekernek a posztodon.

Az √©rdekes √©s hasznos tartalom mellett, posztjaidnak elŇĎ kell seg√≠teni√ľk az elk√∂zelezŇĎd√©st √©s az interakci√≥t. Az interakci√≥ a kulcs a kapcsolat ki√©p√≠t√©s√©hez a fogyaszt√≥kkal. A meglepet√©sek √©s izgalmas v√°s√°rl√°si lehetŇĎs√©gek azok, melyeket az emberek megosztanak, vagy amikre r√°kattintanak.

Az online tartalmak el√°rasztanak benn√ľnket. Hogyan √©rheted el, hogy a te tartalmad kiemelkedjen a t√∂bbi k√∂zŇĪl? Legyen val√≥ban √©rdekes √©s lek√∂tŇĎ.

 

A legn√©pszerŇĪbb tartalmak k√∂z√© sorolhat√≥ak a:

 

-Videók

-Útmutatók

-Infografik√°k

-Viccek (de ezzel légy óvatos)

-Versenyek

 

Ezen tartalmak meg√≠r√°sa idŇĎt, energi√°t, √©s kreativit√°st ig√©nyel, illetve a megfelelŇĎ idŇĎpontban kell megosztani a k√∂z√∂ss√©gi m√©di√°ban, hogy a maxim√°lis el√©r√©st hozza.

 

közösségi média marketing

 

4. A költségvetés és a források helyes elosztása a közösségi média marketingben

A k√∂z√∂ss√©gi m√©dia marketing nem nevezhetŇĎ k√∂lts√©gesnek, teh√°t nem kell a k√∂lts√©gvet√©sen agg√≥dn√≥d az√©rt, hogy pozit√≠v eredm√©nyeket √©rhess el. Eleny√©szŇĎ p√©nz√∂sszeggel is lehet sikeres kamp√°nyod.

A Facebook hirdet√©sek p√©ld√°ul engedik, hogy meghat√°rozd saj√°t k√∂lts√©geid. Olyan alacsony, vagy olyan magas √°rat szabsz meg, amekkor√°t csak akarsz, √©s kamp√°nyod tarthat 1 napig, vagy ak√°r t√∂bb h√≥napig is. Csak akkor vonnak le tŇĎled p√©nzt, ha valaki a hirdet√©sedre kattint.

A Facebook hirdet√©sek, √©s a rekl√°mozott posztok sokkal sikeresebbek, mint az egyszerŇĪ posztok, teh√°t egy kev√©s p√©nz az√©rt sz√ľks√©ges hozz√°, de meg lenn√©l lepve, mennyire megfizethetŇĎ.

 

5. A k√∂z√∂ss√©gi m√©dia marketing munka kioszt√°sa 

A k√∂z√∂ss√©gi m√©dia marketingnek rengeteg eleme van, melyet egy-k√©t ember k√©ptelen elv√©gezni.

Az ig√©nyes, val√≥ban lek√∂tŇĎ tartalmak elk√©sz√≠t√©s√©hez csapatmunk√°ra van sz√ľks√©g. Min√©l t√∂bb ember vesz r√©szt benne, ann√°l kezelhetŇĎbb √©s hat√©konyabb lesz a k√∂z√∂ss√©gi m√©dia strat√©gia.

 

6. Mélyreható kutatás a közösségi média marketingben

Mikor a k√∂z√∂ss√©gi m√©dia terv√ľnket k√©sz√≠tj√ľk, butas√°g lenne √ļgy v√©gigvenni c√©lkitŇĪz√©seink, hogy elŇĎtte megvizsg√°ln√°nk merre tartanak jelenlegi erŇĎfesz√≠t√©seink. Sosem √°rthat √∂ssze√ľlni, √©s √°tbesz√©lni, hogy melyek azok a ter√ľletek, melyekben c√©g√ľnk erŇĎs, √©s min kellene jav√≠tanunk.

Ezen k√≠v√ľl, fontos megfigyeln√ľnk versenyt√°rsainkat, √©s az ŇĎ k√∂z√∂ss√©gi m√©dia marketing strat√©gi√°jukat. Esetleg m√°s csatorn√°kat haszn√°lnak? Milyen t√≠pus√ļ tartalmakat osztanak meg? Mennyi embert k√©pesek el√©rni?

Az√°ltal, hogy √∂sszehasonl√≠tod strat√©gi√°d √©s eredm√©nyeid a versenyt√°rsak√©val, fontos inform√°ci√≥khoz juthatsz azzal kapcsolatban, hogy mely ter√ľleteiden kell dolgozz m√©g, √©s hogyan l√°ss neki.

 

7. Tartsd szemmel a k√∂z√∂ss√©gi m√©dia marketing trendeket √©s lehetŇĎs√©geket!

Annyi inform√°ci√≥ j√∂n szembe az emberrel a k√∂z√∂ss√©gi m√©di√°val kapcsolatosan, honnan tudhatn√°d, ha egy √ļj lehetŇĎs√©g k√≠n√°lkozik a c√©ged sz√°m√°ra? Ahhoz, hogy maximaliz√°ld a c√©g hat√©konys√°g√°t a k√∂z√∂ss√©gi m√©dia marketingben, rendszeresen f√©s√ľld √°t a k√∂z√∂ss√©gi m√©di√°t, a k√∂vetkezŇĎket keresve:

 

-Megemlítések (Brand mentions)

-Ipar√°gi trendek

-Hírek a versenytársakról

 

8. Sz√°mszer√ľs√≠thetŇĎ adatok, az eredm√©nyek folyamatos k√∂vet√©s√©vel a k√∂z√∂ss√©gi m√©dia marketingben

Ha elv√©gzel minden feladatot, √©s kidolgozol egy k√∂z√∂ss√©gi m√©dia strat√©gi√°t, de nincsenek m√©rhetŇĎ eredm√©nyeid, nem tudod meg√°llap√≠tani, hogy mennyire volt sikeres a k√∂z√∂ss√©gi m√©dia kamp√°nyod.

Ha a sikeres c√©gek √ļgy l√°tj√°k, hogy nem j√∂nnek a v√°rt sz√°mok, akkor √≠gy sokkal k√∂nnyebben jav√≠tanak hib√°ikon.

 

9. Kombináld a fizetett, a saját, és a szerzett marketinget a közösségi médiában

Marketing strat√©gi√°nknak k√ľl√∂nb√∂zŇĎ aspektusai vannak. Gyakori hiba, hogy minden energi√°nkat egyetlen ter√ľletbe fektetj√ľk, √©s a t√∂bbit elhanyagoljuk.

Egy jó közösségi média marketing stratégia összefogja mindezt. Ha például tartalmat írunk weboldalunkra, azt nem árthat megosztani Facebook oldalunkon.

 

√Ėsszes√≠tve teh√°t egy erŇĎs k√∂z√∂ss√©gi m√©dia marketing strat√©gia kialak√≠t√°s√°hoz sz√ľks√©g√ľnk van c√©lkitŇĪz√©sekre, k√∂lts√©gvet√©sre, m√©rhetŇĎ adatokra, √©rdekes tartalomra, √©s akt√≠v jelenl√©tre, a megfelelŇĎ k√∂z√∂ss√©gi m√©dia platformon.

Tov√°bbi tan√°cs√©rt vedd fel vel√ľnk a kapcsolatot!