Miért tölt be lassan a weboldalad, és mit tehetsz ellene?
Az interneten nincs helye lassú weboldalnak. Az átlagos Google felhasználó nem fog olyan oldalakkal bajlódni, aminek túl sok idő szükséges a betöltéshez. Ez a hozzáállás vezetett ahhoz, hogy a keresőmotor 2010 óta, a gyorsaságot is figyeleme veszi a rangsorolásnál.

A Google mindig jól alkalmazta az ösztönző és büntető eszközöket. Ez esetben, az ösztönzés egy egyszerű bátorítás, az oldal gyorsítására („Hello, szeretnénk ha a weboldalak nagyobb élményt nyújtanának a felhasználóknak, így szerintünk dolgoznod kéne ezen.”), melyből büntetés következik, ha a dolgok nem változnak elég gyorsan („Az oldalad még mindig túl lassú! Úgy néz ki ezért kijár a büntetés.”)
Ez a rangsorolási faktor később a mobil algoritmusra is elkezdett hatással lenni. És mégis, a 7 év ellenére, amióta a gyorsaság számít a rangsorolásnál, rengeteg weboldal küzd még ezzel a problémával.
Valójában rengeteg olyan dolog van, amelynek sebességkorlátozó hatása van. Ezek lehetnek a weboldalba építve, egy design trend részei, vagy app illetve widget formában.
Nem egyszerű a weboldal készítőinek lemodnani a feltűnő, design elemekről. És persze senkinek sincs kedve betűről betűre átrágni magát a kódokon, hogy rátaláljon, vajon mi okozhatja a lassúságot.
Azonban van néhány egyszerű módszer, melynek segítségével kiszúrhatóak a legfőbb lassító hatású elemek, így könnyen megválhatunk tőlük.
Mi tart még vissza?
Íme néhány dolog, mely nagyban lassíthatja weboldalad:
- Nagy méretű, tömörítetlen képfájlok
- Nem optimalizált appok és pluginek
- Túl sok hírdetés
- Túl sok widget
- Ősrégi, nem optimalizált kód
- Túl sok átirányítás
- Rossz tárhely
A Google nem fog kisegíteni, ha úgy gondolják, hogy nem tudod kellő sebességgel átadni a felhasználóknak a keresett információt. Azt szeretnék, ha a felhasználók bíznának az algoritmusban, azaz, hogy releváns tartalmat szogáltassanak, a lehető legjobb felhasználói émény mellett.
Van haszna a rangsoroláson kívül?
Az elmúlt évek során végzett tanulmányok kimutatták, hogy határozott korreláció kapcsolat van a honlapgyorsaság és a konverziók, illetve visszatérések aránya közt. A Walmart például rájött, hogy minden egyes másodperc gyorsítás után, 2%-os bevételnövekedésük van.
Kezdheted azzal, hogy teszteled oldalad a PageSpeed Insight-on, és analizáltatod oldalad sebességét a Google-el.