AjánlatkérésVedd fel velünk a kapcsolatot!
Név:
Telefon:
Email:
Elképzelés:

Mi az az infografika, és mire lehet használni

A fejlett digitális világban rengeteg információval bombáznak minket, és ez többnyire online történik. Ennek tudható be, hogy mára az emberek egyre kevésbé szeretnek hosszas, több oldalas szövegeket böngészni, és inkább a rövid, lényegre törő és szemléletes információforrásokat részesítik előnyben. Ilyenek az infografikák.

Mi az az infografika, és mire lehet használni

A Slate egyik kutatása szerint, az emberek 38%-a túl sem jut a bevezetőn, tehát te máris a fennmaradó 62%-ba tartozol. Azoknak, akik még itt vannak, több mint 50%-a eltűnik majd a cikk vége előtt. Az adatok azt mutatják, hogy az olvasók képtelenek hosszasabb ideig összpontosítani, tehát kilépnek valahol út közben, mert még görgetni sem akarnak.

 

Tehát a tartalommarketingnek nem csak a keresésoptimalizálás (SEO) kritériumainak, de a minőségi és mennyiségi szabályoknak is meg kell felelnie, nem beszélve a látványról. Erre a nehéz feladatra nyújtanak megoldást az információs grafikák, rövidített nevükön infografikák.

 

Na de mi is az az infografika

Az infografika egy kép formátumú dokumentum, melynek segítségével látványosan illusztrálhatjuk mondanivalónkat. Figyelemfelkeltő színeivel, és dizájnos ábráival könnyen elnyerhetjük az olvasó tetszését, ráadásul így sokkal hatékonyabban szerzi meg az információt, mint az egyszerű olvasással.

Az infografikák használata az elmúlt években lett népszerű a közösségi média, ezen belül is leginkább a Facebook hatására.

 

Mi az infografika

 

Milyen a jó infografika

A leglényegesebb szempont egy infografika készítésénél, hogy az nem lehet pusztán egy sor statisztikai adat, és ábra egymásra halmozva. Ahogy minden más tartalommarketing eszköz, ez is akkor működik igazán jól, ha egy történetet mutat be.

Éppen e-miatt, az első feladatunk az kell legyen, hogy megfogalmazzuk, pontosan mi is a célunk, mit akarunk mondani, és milyen benyomást szeretnénk kelteni az olvasóban.

Az erre a kérdésre kapott válasz fogja meghatározni minden egyes lépésünk, tehát fontos mielőbb megállapítanunk.

 

Az infografika strukturálása

Amint megvan az elmesélni kívánt történetünk, elkezdhetünk gondolkodni a struktúráján. 

Képzeljük el a felépítését, úgy mint egy jó viccet. Először fel kell vázolni az alapszituációt, hogy értsék miről is lesz szó, majd jöhet a csavar, amely fenntartja az érdeklődést, és végül a poén, a meglepetés a történet végén.

Ha ezek a lényeges elemek hiányoznak, vagy nincsenek a megfelelő sorrendben, akkor a vicc (esetünkben az infografika) közel sem lesz olyan sikeres, mint azt szeretnénk. 

 

Az infografika szempontjából tehát az ideális felépítés a következő:

  1. Mutasd be a témádat egy rövidke szöveggel, vagy egy feltűnő ábrával.Vázold fel a bonyodalmat, a problémát melyre megoldást kínálsz, vagy az ötletet, amelyet majd részletezni fogsz.
  2. Fejtsd ki alaposabban a témát. Az olvasónak tudnia kell miért lényeges az, és értenie kell, hogy pontosan miről is próbálod őt informálni.
  3. Végül jöhet a konklúzió. Foglald össze röviden, hogy mit is kellett tanulnia az egészből, hogy mit tud kezdeni vele, és hol juthat még több információhoz, ha akar.

 

Az infografika dizájnja

Az, hogy valaki képes összerakni egy infografikát grafikus dizájneri végzettség nélkül, nem jelenti azt, hogy félredobhat minden, az idők során már bevált vizuális kommunikációval kapcsolatos szabályt. Az adatoknak természetesen kell haladniuk felülről lefelé úgy, hogy az végigvezesse az olvasót pontról pontra. Minden egyes elemnek az azt megelőzőre kell épülnie, így elvezetve az olvasót a végkifejletig.

 

Mikre használhatjuk az infografikát

  1. bonyolult folyamatok szemléltetése
  2. kutatási eredmények bemutatása
  3. működés bemutatása
  4. összehasonlítás
  5. érdekességek
  6. nehezen körülírható kifejezések magyarázata ábrákkal