Statikus vagy dinamikus honlapot válasszak?
Az interneten rengeteg olyan statikus weboldal fellelhető, melyekre első ránézésre senki sem mondaná, hogy nem egy dinamikus portálmotorra épült, a látszat azonban sokszor csal.

A statikus oldalak legnagyobb hátránya, hogy azok, és az azokon lévő tartalom módosítása, csak hozzáértő szakember által lehetséges, ami pedig egyes esetekben felemésztheti a weboldalra szánt költségeink többszörösét is. Ebből adódóan SEO (keresőoptimalizálás) szempontból ez a lehető legrosszabb választás, hiszen a keresőmotorok (google, yahoo..) azokat az oldalakat helyezik előtérbe, melyek gazdag, gyakran frissülő tartalommal rendelkeznek. Az ilyen oldalakat legtöbbször micro-vállalkozások használják azzal a céllal, hogy elmondhassák magukról: „Én is jelen vagyok az interneten”. Nem elég azonban jelen lenni a weben, mindenki azt szeretné, hogy a potenciális ügyfelek elérjék, megtalálják a vállalkozása nyújtotta lehetőségeket, ezáltal is profitálva az internetes megjelenésből.
A statikus oldalak előnyei:
· Elkészítése olcsó, gyors
· A szükséges szerver / tárhely költsége minimális
A statikus oldalak hátrányai:
· Csak programozó által módosítható
· Módosítása időigényes és drága
· Ebből adódóan a rajta lévő tartalom hónapokig, évekig nem változik
· Kevésbé- vagy alig keresőoptimalizálható
· Kevésbé követhető nyomon a látogatók viselkedése
· Funkcionalitásában nagyon szegényes
A dinamikus oldalak ugyanakkor drágábbak a statikus oldalaktól, azonban egyre több cég, vállalkozás választja ezt a lehetőséget, felismerve annak számos előnyét.
Használatához, tartalmának frissítéséhez nincs szükség programozói szaktudásra, átlag felhasználók a böngészőjükből képesek tartalmat feltölteni, képeket, videókat, eseményeket megosztani oldalukon.
A dinamikus oldalak funkcionalitásukat tekintve végtelen lehetőséget rejtenek magukban, csak hogy néhány példát említsünk:
· dinamikus tartalomkezelő- cikk kezelő modul
· értékesítés / web áruház modul
· hozzászólások, kommentek követése
· regisztrációs lehetőség
· dokumentumok, képek feltöltése a felhasználók által
· keresőoptimalizálási lehetőségek
· marketing eszközök
· látogatók, látogatói folyamatok elemzése
· webáruház menedzselése, termékek monitorozása
· stb…
Végső következtetésképp elmondhatjuk, hogy az elmúlt évtizedben készült oldalak többsége statikus oldal ugyan, de egyre több- és több ember ismeri fel a dinamikus oldalak nyújtotta lehetőségeket, és azok, rövid távú anyagi megtérülését.
Ha Ön is professzionális, dinamikus honlapmotorral működő, valóban hasznos weboldalt szeretne, kérjen egyedi ajánlatot!